Jaunumi

Pārdošanas haizivs

22. 01. 2020
zina

Pārdošanas vide pastāvīgi attīstās un mainās, nu jau vairākus gadus agresīvā pieeja pārdošanā ir samazinājusies vai, varētu teikt, adaptējusies. Joprojām gan dzirdam tādu vārdu savienojumu kā “pārdošanas haizivs”. Kas zem tā slēpjas? Vai patiešām haizivs ir tikai plēsoņa, kas saožot asinis, metas virsū savam upurim?

Vispār haizivīm un labiem pārdevējiem ir vairākas kopīgas īpašības – gan agresīvas, gan arī pozitīvas, kuras var palīdzēt. Piemēram, haizivīm ir augsts aktivitātes līmenis. Tās peld nepārtraukti, peldot caur žaunām uzņem skābekli un tas ir vienīgais veids kā izdzīvot. Piekritīsiet, ka arī pārdevēji, kas ir aktīvi, gatavi nepārtraukti meklēt jaunus klientus, ceļus vai risinājumus, iegūst labāku rezultātu, pārpilda plānu, nopelna labu algu un uzvar visos motivācijas konkursos.

Haizivīm nav izteikta laika un dienu izjūta. Arī pārdošanā labs speciālists vienmēr tur ausis un acis vaļā, gatavs iesaistīties diskusijā pat mājas ballītē, pozicionē sevi sociālajos tīklos, piedalās ārpus darba pasākumos, kas nes labus kontaktus un pārdod sevi nepārtraukti.

Haizivis spēj labi uztvert apkārtējo vidi ar ožu un dzirdi, un tad izvērtēt un pieņemt lēmumu uzbrukumam. Labi pārdošanas profesionāļi spēj saprast, kuri klienti nes lielāko rezultātu, kur tiek patērēts neefektīvs laiks, un pieņem lēmumu atteikties no mazāku atdevi nesošiem klientiem, koncentrējot uzmanību uz būtiskajiem. Pārdevējiem, tāpat kā haizivīm, ir jākoncentrējas uz iespēju. Būt drosmīgiem un nepieļaut, ka bailes, nedrošība vai jebkāda cita veida vilcināšanās aizved prom no mērķa. Spēt pamanīt savu potenciālo klientu jebkādos apstākļos.

Taču haizivs ir plēsoņa. Pētījumi un novērojumi rāda, ka pārdošanā persona, kas uzvedās, kā haizivs ir ļoti vērsts uz sevi un rezultātu. “Pārdošanas haizivs” no vienas puses ir uzņēmumam ļoti izdevīgs – jo nes patiešām labu rezultātu, bet bieži tas liek uz spēles attiecības un klientu apmierinātību. “Pārdošanas haizivs” visbiežāk nav attiecību cilvēks, un noteikti ne kompromisu vai sadarbības cilvēks. “Pārdošanas haizivs” vienmēr domā par sevi un rezultātu. Vēlas vienmēr būt pirmais un uzvarēt. Bieži manipulē, nepastāsta vai pat atklāti samelo. Visai bieži tā ir laba īstermiņa stratēģija. Taču ilgtermiņa attiecības uzturēt, attiecību vārdā ļaut, lai reizēm klients uzvar, spēt ieklausīties un sadzirdēt otra vajadzības – tie viņam ir izaicinājumi.

Jāsaka, ka mūsdienās “pārdošanas haizivs” spēj labi iemācīties noteiktās uzvedības normas, lai ārēji nevarētu pateikt, ka tavs partneris pielieto haizivs metodiku. Viņi ir pat ļoti sirsnīgi, humora pilni, gatavi vienmēr braukt pie klienta un palīdzēt risināt. Otra puse var pat uzreiz nesaprast, ka ir kļuvusi par haizivs medījumu. Un nav jau tā, ka vienmēr otrs darījuma partneris no tā zaudē. Jā, arī iegūst. Taču ilgtermiņā noteikti var atpazīt šos pārdevējus un ar laiku iekšējā sajūta liek no viņiem tomēr izvairīties.

Ja tu tomēr vēlies mainīt savu pieeju, ieraudzīt kā darījumos panākt win-win, veidot ilgtermiņa sadarbības partnerus, tad nāc uz kaulēšanās pārdošanas treniņu 12., 19. un 26.februārī. Uzzini vairāk: info@uzdrosiniespardot.lv

 

Terēze Riekstiņa

Biznesa apmācību trenere

Biznesa apmācību spēles un praktisko uzdevumu ceļveža

“Pārdošanas maratons” autore

www.uzdrosiniespardot.lv

Gribi saņemt visjaunākās ziņas? Pieraksties!