Jaunumi

Pārdevēj, vai tev ir fokuss uz klientu?

21. 05. 2019
zina

Katru reizi, vadot pārdošanas apmācības, cenšos pārdevējos parādīt vienu ļoti būtisku lietu, kas nes vai nenes rezultātu. Un tā ir – uz kā ir vērsts tavs fokuss? Tā jau ir, ka mums, cilvēkiem, vienmēr fokuss ir, izejot no mums pašiem. Ļoti bieži, lai par pārdevēju kļūtu, ir jābūt drosmīgam, pārliecinātam un komunikablam. Nez kā, bet šīs īpašības iet roku rokā ar spēcīgu personību un pietiekoši izaicinošu EGO. Jā, arī es pati no šīs sugas nāku, tāpēc ļoti labi zinu. Un, vai nav dīvaini, ka labu pārdošanas rezultātu var sasniegt tas, kas spēj šo fokusu novirzīt no sevis uz to otru? Tas nozīmē – spēj būt elastīgs, empātisks, spēj ieklausīties un būt ieinteresēts otrā. Spēj otra vajadzības uzlikt kā prioritāras pret savām. Tas gan nenozīmē, kā jābūt pārmērīgi tendētam uz otru vai jāatsakās no saviem sapņiem. Taču šī vērtība, ka palīdzot citam sasniegt viņa sapņus un rezultātu, arī tavi sapņi un rezultāti augs, dzīvē atnāk pie tiem, kas paši tam notic un spēj īstenot.

Ko tad nozīmē fokuss uz otru pārdošanā? Tas nozīmē, ka, ejot pie klienta, tev vairāk par sava plāna izpildi interesē, kā palīdzēt klientam sasniegt viņa plānus. Un, lai to izdarītu, tam vajadzīga patiešām skaidra iekšējā pārliecība, ka man tas ir svarīgi. Tas nozīmē, ka nevis runāt un stāstīt, cik tu un tavs produkts/pakalpojums labs un vērtīgs, bet ieklausīties otrā un saprast, kas tev ir nepieciešams un kā es varu tev palīdzēt to sasniegt. Vislielākais izaicinājums mums, pārdevējiem, ir nesākt pārdot jau pašā sākumā. Es pat iesaku pārdod tikai pašās beigās. Ļauj klientam pateikt visu tev priekšā. Jā, lai tas notiktu, ir daži svarīgi priekšnoteikumi un prasmes, taču ar tavu vēlmi un iekšējo pārliecību arī būs gana. Reizēm rezultāts neatnāk uzreiz. Reizēm tas nozīmē, ka tu nevarēsi palīdzēt klientam, jo sapratīsi, ka viņam šobrīd vajag ko citu. Taču būs pietiekoši daudz reizes, kad ieraudzīsi, ka tev ir ko dot klientam, un kā palīdzēt. Bez minēšanas, bez sevis parādīšanas un pierādīšanas. Vienkārši fokusējot uzmanību uz klientu, tu ieraudzīsi kaut ko pavisam citu, ko līdz šim nepamanīji. Tu ieraudzīsi otra vērtības, sapņus, intereses un vēlmes. Un tas ir ceļa sākums pārdošanai. Izmēģini un uzdrošinies pārdot citādāk!

 

Citādāks pārdošanas treniņš jau 16. un 17. oktobrī. Uzzini vairāk: info@uzdrosiniespardot.lv

Terēze Riekstiņa

Biznesa apmācību trenere

Biznesa apmācību spēles “Pārdošanas maratons” autore

www.uzdrosiniespardot.lv

Gribi saņemt visjaunākās ziņas? Pieraksties!