Jaunumi

Klientu apkalpošana- tās ir divpusējas attiecības

24. 08. 2019
zina

Pēdējos gados ienāk jaunas tendences arī klientu apkalpošanā. Tā vairs nav tikai vienvirziena komunikācija, kurā “klientam vienmēr taisnība”. Šobrīd aizvien vairāk pasaulē to uztver kā divvirzienu kustību, kur arī klients spēlē savu lomu. It īpaši privāto biznesu sektorā, kur aizvien vairāk iesaistās mazo biznesu īpašnieki, kas paši ir gan idejas autori, gan klientu apkalpotāji – viņi arī var izvēlēties, vai man patīk ar šādu klientu strādāt. Tie laiki ir pagājuši, kad klients var atļauties būt rupjš, agresīvs, uzbrūkošs vai pieprasošs. Arī biznesā veido melno klientu sarakstu, un tev ir tiesības izvēlēties, kuru apkalpot un kuru nē, pie nosacījuma, ka arī klientu apkalpotājs ievēro labu apkalpošanas kultūru – ir ieinteresēts, draudzīgs un atvērts. Turklāt pasaule ir tik maza, un daudz kas atgriežas pie tevis kā bumerangs, jo var būt, ka, izturoties pret kādu patiešām slikti, tu nogriez sev kādu iespēju nākotnē. Pasaulē nav vairs tikai balts un melns. Aizvien vairāk mēs mācāmies toleranci, empātiju un emocionālo inteliģenci, lai gan paši kļūtu atvērti un gatavi veidot attiecības pat īsā klientu apkalpošanas laikā, gan arī mācāmies vadīt emocijas, risināt konfliktsituācijas, esot otrā pusē.

Abām pusēm joprojām ir 3 galvenie faktori, kas ietekmē labu klientu apkalpošanu: 1) nedalīta uzmanība un fokuss uz otru, ar gatavību patiešām uzklausīt un instrumentiem, kā palīdzēt otram emocijas vadīt, pašam “neiekrītot līdzi”; 2) problēmu risināšana – patiešām meklējot konstruktīvas izejas punktus, nevis barojot savu ES, kliedzot vai raudot, kas pie risinājuma neved; 3) būt ar otru vienā līmenī – kā partneriem, nenostādot sevi augstāk vai zemāk.

Labs klientu apkalpotājs būs gatavs laba klienta dēļ izdarīt vairāk kā prasīts. Tik vien, kā tev jābūt labam klientam. Un te vienmēr ir izvēle – vai būt tādam, vai barot savu ES un uzskatīt, ka laba klientu apkalpošana tev pienākas.

Strādājot klientu apkalpošanā vairāk kā 18 gadus, ir piedzīvots ļoti daudz. Klienti ir patiešām dažādi, ar atšķirīgām pieredzēm, dzīves gājumiem, emocijām un raksturiem. Un ir klienti, kurus atceros joprojām, kaut arī apkalpoju sen. Par visu visvairāk es cienu atvainošanos. Jā, es atceros tos klientus, kas atnāca atvainoties par ne tik labo uzvešanos pirms tam. Tas arī man kā klientu apkalpotājam ļauj aiziet mājās tomēr ar labu sajūtu. Tāpēc iedod atgriezenisko saiti klientu apkalpotājam! Pasaki paldies, ja patiešām saņēmi labu klientu apkalpošanu! Arī tev kā klientam ir iespēja klientu apkalpošanu mainīt ar savu attieksmi, jo tās ir divpusējas attiecības.

Terēze Riekstiņa

Biznesa apmācību trenere

Biznesa apmācību spēles “Pārdošanas maratons” autore

www.uzdrosiniespardot.lv

Gribi saņemt visjaunākās ziņas? Pieraksties!