News

Citādāka pārdošana

11. 04. 2019
zina

Strādājot apmācību jomā jau vairākus gadus, bieži sastopos ar situācijām, kad uzņēmumos pārdošanas rezultāti netiek sasniegti un tiek meklēts “glābējs” šīs situācijas mainīšanai no ārpuses. Kas, no vienas puses, ir labi, jo, esot iekšā procesos, komandā, produktā, mums reizēm pietrūkst iespēja uz to paskatīties no malas. Ko tad var ieraudzīt no malas?

No malas bieži ieraugām, ka ne vienmēr rezultātu nesasniegšana korelē ar darbinieku pārdošanas prasmēm un to neesamību. Es pat varu teikt, ka prasmes ir tikai tas, kas tev palīdz rezultātu iegūt ātrāk, efektīvāk. Ļoti bieži jaunajiem censoņiem ar pareizo attieksmi sanāk tikpat vai pat labāk kā vecajiem. Tad kas tas ir? Te var būt daudz un dažādu lietu, iemeslu, cēloņi un sekas, kas šo procesu bremzē un neveicina, vai tieši otrādi. Aizvien vairāk uzņēmumos saprot, ka patiesībā ārējā motivācija ir tikai tāds ielāps, bet patiesi svarīga ir katra darbinieka iekšējā motivācija, kopējais mikroklimats uzņēmumā, vadītāja spēja uzzīmēt vīziju un likt tai noticēt, un visvairāk komunikācija, komunikācija un vēlreiz komunikācija savā starpā. Ja vien esam patiesi godīgi, atklāti un gatavi meklēt risinājumus (nevis vainīgos, attaisnojumus un citas lietas), tad iknedēļas sapulce var būt kā termometra stabiņš, kur katram no komandas ir iespēja sajust kopējo atmosfēru, un vai nu tā liek celties spārnos un pavairo tavu iekšējo enerģiju, vai tieši otrādi. Pie tam, ne vienmēr tas ir par skaļiem, pozitīviem saukļiem, bet patiesu viedu sirds gudrību no vadītāja puses, kas spēj gan uzklausīt, gan atklāt godīgi lietas, kas arī viņam pašam rada bažas. Par vadītāju, kas spēj pamanīt labās lietas, uzslavēt un novērtēt. Par vadītāju, kas zina, ka reizēm ir arī jāpasaka stingrāk. Un ne jau tikai vadītāja atbildība tā ir. Tā ir katra komandas dalībnieka atbildība spēt ieraudzīt savu attīstības ceļu un atrast iekšējo spēku, lai iemīlētu savus klientus, savu produktu, uzņēmumu un komandu. Jā, pēdējos gados arvien vairāk saprotu, ka pārdošana patiesībā ir stāsts par mīlestību – un tā ir došana, nevis ņemšana. Tā ir iešana dziļumā. Un to arī mums ir jāmācās. Pirmkārt, jau būt patiesiem un godīgiem pret sevi. Pārdošana dziļākā līmenī tev ļauj sajust klientu ar sirdi, izveidot uzticēšanos tādā pakāpē, ka ne jau par produktu būs stāsts, bet par attiecībām. Reizēm tas nozīmē arī atļaut aiziet pie lētāka piedāvājuma, lai pēc laika sagaidītu atpakaļ ar izpratni. Reizēm tas nozīmē būt pateicīgam pat par tikšanos, kas nav nesusi tūlītēju rezultātu, bet pēc laika tev atved trīs jaunus kontaktus. Reizēm tas nozīmē palīdzēt klientam ieraudzīt un noticēt sev pašam, ka viņa sapņi ir iespējami. Tas nav stāsts par tevi, bet gan par to otru. Ja spēsi to ieraudzīt, pārdošanas prasmes un rezultāti atnāks paši.

Citādāks pārdošanas treniņš jau 14. un 15. maijā. Uzzini vairāk: info@uzdrosiniespardot.lv

 

Terēze Riekstiņa

Biznesa apmācību trenere

Biznesa apmācību spēles “Pārdošanas maratons” autore

www.uzdrosiniespardot.lv

Want to get our latest news? Just sign up!